Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Ďalší internetový miláčik sklamal investorov

14.08.2012 | ČTK

Tržby Grouponu sa zvýšili takmer o polovicu, no neuspokojili trh

Predajca zľavových kupónov Groupon sa zaradil medzi mladé internetové firmy, ktoré svojimi výsledkami za druhý štvrťrok sklamali očakávania trhov. Americká firma vykázala slabšie tržby, než sa čakalo, a jej výhľad do ďalšieho štvrťroku bol veľmi opatrný. Groupon to v pondelkovej správe zdôvodnil vplyvom slabej európskej ekonomiky a kolísaním výmenných kurzov.

Tržby Grouponu sa v medziročnom porovnaní zvýšili o 45 percent na 568,3 milióna dolárov, čo bolo podľa agentúry Thomson Reuters asi o päť miliónov dolárov pod priemerným očakávaním analytikov. Hrubá fakturácia, ktorá ukazuje, koľko firma získala od klientov, oproti predošlému štvrťroku klesla o zhruba päť percent na 1,29 miliardy dolárov. Pre aktuálny kvartál čaká Groupon tržby medzi 580 a 620 miliónmi dolárov, čo je mierne pod stredom odhadov analytikov.

Čistý zisk Grouponu vystúpil na 28,4 milióna dolárov v porovnaní so stratou 107,4 milióna dolárov pred rokom. Hrubý zisk očistený od nákladov na akciové odmeny manažérom a ďalšie jednorazové položky by podľa firmy predstavoval 45 až 65 miliónov dolárov, Wall Street však čakala výsledok 70 až 80 miliónov dolárov.

Akcie Grouponu sa po správe zverejnenej po ukončení oficiálneho burzového obchodovania v USA prepadli až o 20 percent na rekordné minimum 6,05 dolára. To je už 70 percent pod úrovňou, na ktorej vlani v novembri Groupon vstupoval na trh.

Výsledky Grouponu a vývoj jeho akcií ukazujú podobný obraz ako u ďalších mladých internetových firiem zo segmentu sociálnych sietí ako Zynga či Facebook. Tie debutovali na burzách s veľkou slávou, od tej doby však nenapĺňajú očakávania, ktoré do nich investori vložili.

Groupon získava viac ako polovicu tržieb mimo Severnú Ameriku a väčšinu z toho v Európe, kde výnosy firmy podkopáva ekonomický prepad a slabší kurz eura a britskej libry. Firma nedávno zmenila v Európe manažment a zavádza tu nové technológie, aby sa dostala bližšie k potenciálnym zákazníkom, uviedol finančný riaditeľ Grouponu Jason Child.

Ilustračné foto na titulke - SITA / AP

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1 Diskusia

Tagy: Groupon

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1 Diskusia

Tagy