Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Microsoft zle investoval, odpíše päť miliárd eur

03.07.2012 | ČTK

Softvérovému gigantu nevyšla akvizícia internetovej reklamnej agentúry aQuantive

Americký softvérový gigant Microsoft odpíše hodnotu svojej internetovej reklamnej agentúry aQuantive, ktorú kúpil pred piatimi rokmi. Odpisy budú činiť 6,2 miliardy dolárov (4,92 miliardy eur). Firma priznala, že akvizícia je takmer bezcenná a zrejme vymaže zisk Microsoftu za štvrtý fiškálny štvrťrok.

Microsoft kúpil aQuantive v roku 2007 za 6,3 miliardy dolárov (päť miliárad eur). Cieľom bolo posilniť v boji s konkurenčnou firmou Google o príjmy z vyhľadávacej reklamy. Akvizícia bola v tej dobe najväčšou kúpou Microsoftu, vlani ju prekonalo prevzatie firmy Skype za 8,5 miliardy dolárov. Obchod však nepriniesol Microsoftu očakávaný prínos a neviedol k predpokladanému rastu príjmov.

Softvérový podnik uviedol, že po zhodnotení situácie sa rozhodol odpísať sumu za akvizíciu presahujúcu hodnotu čistého majetku aQuantive. Pripustil tak, že prevzatie firmy bolo úplne bezcenné.

Odpis zrejme zmaže takmer celý zisk firmy za štvrtý fiškálny štvrťrok, teda za tri mesiace do konca júna. Analytici doteraz očakávali, že firma vykáže čistý zisk 5,25 miliardy dolárov, čo je 62 centov na akciu. Microsoft má zverejniť hospodárske výsledky 19. júla.

Firma dodala, že okrem odpisu sú jej očakávania ďalšieho rastu a ziskovosti divízie internetových služieb nižšie. Neuviedla však žiadne sumy pôvodného ani súčasného odhadu. Divízia tiež zahŕňa vyhľadávač Bing a internetový portál MSN a je najväčšou brzdou ziskovosti firmy. Microsoft stráca zhruba 500 miliónov dolárov štvrťročne, pretože masívne investuje do svojho vyhľadávača a snaží sa dohnať konkurenčný Google. Za posledné tri roky divízia vykázala stratu viac ako päť miliárd dolárov. Hoci podiel Bingu na trhu rastie, nepodarilo sa mu získať toľko priaznivcov, aby bol ziskový.

Pred spustením Bingu v júni 2009 mal podľa údajov výskumnej firmy comScore Microsoft na trhu vyhľadávačov v USA podiel osem percent, Yahoo 20 percent a Google 65 percent. O tri roky neskôr podiel Bingu činí 15 percent, podiel Yahoo klesol na 13 percent a podiel Googlu sa zvýšil na takmer 67 percent, napísala agentúra Reuters.

Zdroj: SITA / AP

Ilustračné foto - SITA / AP

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1 Diskusia

Tagy: Microsoft

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 1 Diskusia

Tagy