Diskusia

Diskusia (78 reakcií )

  • To vážne?

    26.1.2012 / Martin Jaroš / Reagovať

    Jožo, vidím, že taktika "najprv napísať článok a potom poslať otázku na MF" sa ti osvedčila. Chýba ti tam zmienka z nových pravidiel, ktoré sme presadili do zmluvy s Microsoftom: že priamo finančne motivujeme úrady, aby závislosť na MS znižovali. Keď znížia počet licencií alebo urobia downgrade, dostanú cash. Medzitým je na slobodnom rozhodnutí každého ministerstva a každého úradu, ako si porieši IT. My sme vyjednali výhodnejšiu multilicenciu pre tých, ktorí ešte zostávajú pod MS. Takže keď chce nejaký úrad prejsť na Novel alebo na Ubuntu alebo na Mac, môže aj zajtra. Môže na to použiť trebárs aj tie peniaze, ktoré mu pošleme za to, že zníži počet licencií Microsoftu. Toto považuj rovno za odpoveď na otázku, ktorú si mi poslal mailom po napísaní tohto článku.

    • Re: To vážne?

      26.1.2012 / Jozef Andacký / Reagovať

      Ad taktika... Novell je vlastne reakcia na článok, v ktorom MF SR píše, že "alternatívy k microsoftu neexistujú". Okrem toho, nemôžem predsa čakať, kým sa vám uráči mi odpísať - sám si možno ešte pamätáš, že webové spravodajstvo sa robí tak, aby bolo čo najrýchlejšie a môže sa priebežne dopĺňať.

      Mňa mrzí, že hneď na začiatku odvádzaš pozornosť od merita veci, keď začínaš osobnými invektívami. Mne to pripomína taktiku jedného týpka, ktorého si kedysi mal tiež v zuboch.

      Čo sa týka odborných záležitostí, že MF chce motivovať ministerstvá k downgradom, teraz sa ja opýtam - TO VÁŽNE?!

      1. licencií rok 2012 je nahlasenych o 10-tisíc viac ako bolo vlani

      2. keď si prečítaš mpk, žiadny s rezortov to nepochopil tak, ako píšeš

      3. úrad vlády mi na otázku, prečo neprejdú na openoffice napísal: "lebo sme plne zalicencovaní" (rozumej, microsoftom)

      Ale predovšetkým: ide o to, že MF/vláda mohli namiesto priameho zadania zakázky jednej firme vypísať súťaž, kde by sa vygenerovala najlepšia cena. A ten Novell naznačuje, že by mohla prísť viac než jedna ponuka.

      • Re: Re: To vážne?

        26.1.2012 / Martin Jaroš / Reagovať

        Poslal si mi mail 10:18, o deväť minút neskôr tu visela moja reakcia. Licencií na rok 2012 a ďalej až do roku 2014 má byť rovnako ako bolo na konci roku 2011. to znamená, že neplánujeme ich počet zvyšovať. V minulom roku sa ako každý rok doprihlasovávali (hrozné slovo) inštalácie, ktoré boli nainštalované ale nezalicencované - čo sa robievalo každý rok. Okrem toho nárast oproti stavu z 2008 čiastočne spôsobilo aj to, že inštitúcií využívajúcich túto multilicenciu pribúdalo a menej úradov si teda nakupovalo svojpomocne za trhové ceny. To, že uplácame úrady, za to, aby znižovali závislosť na Microsofte, máš v tom dokumente v MPK na strane 9 vyboldované. Nie, Microsoft, sme naozaj nemohli vytendrovať od Novelu. Táto multilicencia je totiž cenník MS pre tie úrady, ktoré MS používať chcú. My im nemôžeme prikazovať, či majú kúpiť Mac alebo PC s MS. Môžeme ich ale motivovať k istému správaniu a to robíme. ale keď už ten MS chcú mať, môžu si ho kúpiť za výhodnejšiu cenu, ktorú sme vyjednali. Možno preto aj ministerstvo hospodárstva, ktoré sa v MPK do nás navážalo, žiadalo dokúpiť tridsať licencií navyše. Divné, že? Ak licenciu nechcú, môžu ju vrátiť, my im za to zaplatíme cash a za ten si môžu dať trebárs ubuntu. Inak, ešte aj komerčné firmy sa nám snažia napchať pod vládnu multilicenciu, lebo na trhu si to za tie ceny objednať nevedia. Čo sa týka MPK. Práve prebiehajú rozporové konania a zatiaľ sa všetky rozpory darí odstrániť.

        • Re: Re: Re: To vážne?

          26.1.2012 / trinar / Reagovať

          moc sa vam ale to znizovanie nedari, ked na zaciatku roku 2009 sa pocitalo so 62 600 licencii ale ku koncu 2011 ich bolo nakupenych uz 72 000 a teraz dokonca planujete nakupit 82 000.

          • Re: Re: Re: Re: To vážne?

            26.1.2012 / Martin Jaroš / Reagovať

            Neplánujeme. dnes ich je 82000 a viac ich nemienime kúpiť. ten počet bol ku koncu 2011. 72000 ich bolo prihlásených na začiatku 2011 a do konca roka sa doprihlasovali inštalácie, ktoré ešte neboli prihlásené ale už bežali. fakticky sa teda urobila inventúra a povedalo sa dosť - viac sa pridávať nebude, hoci máme 150-tisíc úradníkov a z toho pohľadu sme skôr podlicencovaní. ale radšej budeme motivovať úrady, aby uvoľňovali tie licencie, ktoré neptorebujú, pre tých, čo ich potrebujú. okrem toho nárast od roku 2009 súvisel čiastočne aj s tým, že pod vládnu multilicenciu sa posutpne pridávali ďalšie štátne úrady, ktoré si to predtým kupovali drahšie.

            • Re: Re: Re: Re: Re: To vážne?

              26.1.2012 / Martin Jaroš / Reagovať

              Inými slovami, Ministerstvo financií je to pranierované za to, že konečne urobilo poriadok v manažmente licencií a vyrokovalo lepšie podmienky pre tie úrady, ktoré si chcú softvér cez nás kúpiť.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: To vážne?

                26.1.2012 / trinar / Reagovať

                "Inými slovami, Ministerstvo financií je to pranierované za to, že konečne urobilo poriadok v manažmente licencií a vyrokovalo lepšie podmienky pre tie úrady, ktoré si chcú softvér cez nás kúpiť." ...a nie si zaobstarat softver zadarmo a usetrit danovym poplatnikom 53 milionov eur a byt nutene dodrziavat standardy otvorenych formatov, na ktore teraz z vysoka ...

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To vážne?

                  26.1.2012 / Martin Jaroš / Reagovať

                  Nechcete pochopiť, čo som už napísal. My podporujeme úrady v tom, aby znižovali počty licencií MS. Ak prejdú na open source, my ich za to ešte podplatíme. Tak sa ich spýtajte, prečo to, do péčka, ešte neurobili. My sme centrálny nákupca, nie správcovia jednotlivých úradov.

                  • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To vážne?

                    26.1.2012 / trinar / Reagovať

                    pekne ich podporujete, kazdy cyklus im dovolite nakupit viacej licencii.

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To vážne?

                  30.1.2012 / ima / Reagovať

                  Milý trinar, asi si nepostrehol, že alternatíva v článku nehovorí o licenciach zadarmo, ale cca za 50% z ceny MS.
                  Tá 50% zľava znie zaujímavo, ale považujem túto cenu prezentovanú pánom Minarovským len za veľmi hrubý odhad. Môj odhad berúc na zreteľ osobné skúsenosti s Novellom je, že cena by vo finálnej ponuke zo strany Novellu predstavovala výrazne viac ako 50% ceny MS a to z nasledujúcich dôvodov:
                  1/ okrem spomínaných Novell produktov by sa museli zakúpiť aj ďalšie produkty tejto značky, aby to celé fungovalo
                  2/ integrácia na jestvujúce riešenia jednotlivých ministerstiev, ako aj na centrálne riešenia eGovernmentu. Tieto zmeny by si vyžiadali rovnako nemalé investície.
                  3/ v článku sa podotýka, že by bolo potrebných niekoľko stoviek IT špecialistov na migráciu do nového prostredia. Keď začneme kalkulovať, tak "ročná cena práce IT špecialistu" * "niekoľko stoviek IT špecialistov" rovná sa niekoľko miliónov eur, čo zrejme uniklo pozornosti mnohých diskutujúcich.

                  Keď to stručne zhrniem, prezentovanej cene za konkurenčné riešenia zo strany Novellu chýba reálny základ a nemôže byť braná ako relevantná hodnota na porovnanie so súčasnou hodnotou riešenia od MS.

                  Vláde môžem vytýkať, že neprezentovalo jasný plán a postup smerom znižovania závislosti na dominantnom dodávateľovi.
                  Prechod na iné riešenia a vytvorenie konkurenčného prostredia je jasný. Nedá sa však spraviť zo dňa na deň a preto je potrebné vypracovať jasnú koncepciu tohoto procesu.

    • Re: To vážne?

      26.1.2012 / xmrk / Reagovať

      Dobre, ale ako je to s tými 53 miliónmi pre Microsoft? Znamená to, že Microsoft dostane 53000000-x eur, kde x zavisi od poctu uradov, ktore prejdu napr. na GNU/Linux?

      Vám zas chýba zmienka o tom, prečo bolo potrebné tú zmluvu s Microsoftom pretláčať v skrátenom pripomienkovom konaní, a nijako neodôvodniť tie údajné "hospodárske škody značného rozsahu".

      A tiež Vám chýba zmienka o Centre právnej pomoci. Vyjadrili ste sa, že tam migrácia na GNU/Linux nebola úspešná. A zástupcovia Centra (Kolíková, Szliva) tvrdia niečo iné - že migrácia bola úspešná, ale napriek tomu Centrum prešlo späť k Microsoftu.

      Ale asi Vám musím dať zapravdu, autor mal najprv požiadať MF o vyjadrenie.

      • Re: Re: To vážne?

        26.1.2012 / Martin Jaroš / Reagovať

        Dobrý deň, skrátené bolo pripomienkové konanie, nie legislatívne. Čisto kvôli času, dokedy je platná ponuka MS. Nie sme tým nadšení, ale stihli sa vyjadriť všetci a tearz prebiehajú diskusie o odstránení rozporov a sú veľmi konštruktívne. Stačí si veci vysvetliť.
        Centrum právnej pomoci prešlo na open source a potom požiadalo o návrat na MS. Či to bolo preto, lebo to nefungovalo, alebo preto, že im odišiel jediný človek, čo tomu vedel robiť podporu, alebo pre čokoľvek iné, je mne jedno. Pre nás bolo podstatné, že odrazu požiadali o licenciu MS - našťastie bolo ich dosť voľných a nebolo ich treba dokupovať.
        Celkovo je okolo toho veľa emócií a uniká podstata - že to čo sme vyrokovali je de facto cenník pre úrady, ktoré chcú mať MS. Kto ale MS nechce, ochotne mu vyhovieme a ešte mu dáme hotovosť. to som už popísal vyššie.
        pekný deň.

        • Re: Re: Re: To vážne?

          26.1.2012 / trinar / Reagovať

          to nechapem, ministerstvo jasne povedalo, ze Centrum pomoci preslo spat na MS softver, lebo open source nefungovalo. z vasho vyjadrenia ale teraz vyplyva, ze ani presne neviete preco preslo naspat. takze vravite, ze ministerstvo zavadza vo svojich "dokazoch"?

          • Re: Re: Re: Re: To vážne?

            26.1.2012 / Martin Jaroš / Reagovať

            Povedali sme, že "to nedopadlo dobre". A áno, ja osobne neviem, čo sa tam stalo, spýtajte sa priamo ich. My sme sa rozhodli aktívne motivovať úrady k znižovaniu počtu microsoftích licencií. Či máme robiť policajta a preverovať každú workstation na každom úrade?

            • Re: Re: Re: Re: Re: To vážne?

              26.1.2012 / trinar / Reagovať

              centrum pravnej pomoci uz reagovalo v sme:

              Situácia sa podľa Szilvu zmenila po nástupe vedenia, ktoré prišlo s vládou Roberta Fica (Smer). „Pochybne sa zazmluvnila externá firma, ktorá túto problematiku prebrala do svojej správy a bez splnenia povinnosti porovnať náklady na rôzne existujúce konkurenčné riešenia začala využívať produkty Microsoftu,“ dodal.

              Čítajte viac: ekonomika.sme.sk

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: To vážne?

                26.1.2012 / MilosM / Reagovať

                Zaujímavé, že vždy pri neúspechu open source je na vine "temná sila komecie". Obdobne aj v Ostrave.
                Skúsme skôr pozitívnymi referenciami. Kde je nasadené open source na desktopoch (nielen office) na ministerskej úrovni v EU?

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To vážne?

                  27.1.2012 / peter fodrek / Reagovať

                  >Zaujímavé, že vždy pri >neúspechu open source je na >vine "temná sila komecie".

                  To nie je o temnej sile
                  Změnu vývojové křivky Nokia plánuje změnit díky novým telefonům s operačním systémem Windows Phone, které začala na trh tlačit před třemi měsíci.

                  Funguje i napojení na Microsoft. Jak vyšlo najevo z finančních výsledků, Nokia obdržela první kvartální dotaci z Redmondu ve výši 250 milionů dolarů. Tyto dotace mají jít až do miliard.


                  connect.zive.cz

                  Ved sa Nokia oficilane priynala ku Gorilej praktike MS

                  >Obdobne aj v Ostrave

                  V Ostarave vyhodilo nove vedenie kvlaifikovanych IT specialistov a preto sa museli vratit

                  ja viem je to o vete
                  Z dostupných zdrojů lze sledovat IT odborníky nejen podle dosažené úrovně vzdělání, ale také
                  podle toho, v jakém oboru bylo dané vzdělání dosaženo. Pro zařazení do oborů je využívána
                  mezinárodní klasifikace ISCED-97. Na populaci IT odborníků se osoby se vzděláním
                  v oboru Informatika podílejí 15 % (v SR 2/3 krat menej teda 5-7,5%)

                  www.czso.cz

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To vážne?

                  27.1.2012 / peter fodrek / Reagovať

                  >Kde je nasadené open source na >desktopoch (nielen office) na >ministerskej úrovni v EU?

                  na vyssej urovni ako je ministerska, na urovni parlamentu

                  Opieram sa o web Europskej komisie


                  March 12, 2007
                  FR: Parliament selects Ubuntu Linux for desktop

                  The 577 French members of parliament and their assistants will use the Ubuntu GNU/Linux distribution, starting this summer. The parliament last week selected the companies to handle the migration of the 1145 PCs
                  joinup.ec.europa.eu


                  July 01, 2008

                  Fr: 'Members of Parliament have easily adapted to Open Source desktop'

                  The members of the French parliament say switching to an Open Source desktop was less complicated than they anticipated, says April, a French association to promote Open Source software
                  joinup.ec.europa.eu


                  a na ministerskej urovni
                  ¨Slovenski ministri katolickej cirkvi¨ ho pouzivaju

                  Konferencia Biskupov Slovenska využíva produkty Novell viac ako rok

                  Bratislava, 15. marec 2011 – Spoločnosť Novell získala na slovenskom trhu jedinečnú príležitosť. V minulom roku sa stala výhradným poskytovateľom infraštruktúrneho systému Konferencie Biskupov Slovenska (KBS). Tá sa k tomuto kroku rozhodla na základe dôkladného zváženia viacerých možností a konzultácií s IT odborníkmi. Generálny sekretariát Konferencie Biskupov Slovenska sa rozhodol pre NOWS (Novell Open Workgroup Suite), ktorá je postavená na platforme GNU/Linux a má už s touto zostavou dlhoročnú skúsenosť pri prevádzkovaní svojich webových a e-mailových služieb.

                  „Na začiatku spolupráce nebolo jednoduché prispôsobiť riešenie požiadavkám KBS, ale vďaka flexibilnému prístupu celého technického tímu sa nakoniec podarilo doladiť všetko tak, aby bol systém funkčný a komunikácia a práca KBS sa stala efektívnejšou,“
                  „Sme veľmi radi za tento historický okamih a teší nás, že KBS hodnotí systém ako prínosný. Ukazuje sa, že sú naše technológie dostupné pre široké spektrum používateľov.“

                  V riešení boli použité produkty: Novell Open Enterprise Server, SUSE Linux Enterprise Server, Novell Teaming, Novell iFolder, Novell ZENworks Configuration Management, Novell GroupWise a XEN Hypervisor, vrátane podpory klientov s mobilnými zariadeniami.

                  „Prioritou nového informačného systému, ktorý sa začal budovať po nespokojnosti s predchádzajúcim, bolo odstránenie nedostatkov pôvodného riešenia s dôrazom na bezpečnosť, robustnosť, dostupnosť a rýchlosť. Vďaka spoločnosti Novell sa celá komunikácia a efektivita práce používateľov KBS zlepšila,“ povedal výkonný riaditeľ KBS pán ThLic. Anton Ziolkovsky, PhD a dodáva: „Ako najdôležitejšia sa ukazuje bezchybná a bezpečná synchronizácia všetkých dát a súborov a prístup k nim nielen z počítačov prepojených do siete, ale aj cez mobilné telefóny.“
                  www.novell.cz

                  Mimochodom po prehratom, tendri o KBS bol ¨odideny¨ sef konkurenceho riesenia Microsoft Dynamics

                  Od zajtra už šéfuje Slovenskej agentúre pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) Róbert Šimončič, niekdajší generálny riaditeľ divízie Microsoft Dynamics pre strednú a východnú Európu.
                  31. 5. 2010
                  hnonline.sk

                  Cize MS vyhadzuje ludi, ktori nedokazu ovplyvnit vysledok tendrov.

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To vážne?

                  27.1.2012 / peter fodrek / Reagovať

                  A este dalsia vec k navratom
                  August 18, 2011
                  Rating: 0/5 (based on 1 votes) | 640 reads
                  DK: 25,000 hospital staff Copenhagen region to use open source office suite


                  Even a single user of the proprietary office suite would force the group to purchase licences for all fifteen thousand desktop PCs. "We have spoken to the proprietary vendor about this for over a year, and they acknowledge the problem."


                  Almost all of the 25,000 workers at thirteen hospitals in the Copenhagen region will over the next year begin to use Libre Office, an open source suite of office productivity tools. The group of hospitals is phasing out a proprietary alternative, 'for long term strategic reasons', which at the same time saves the group some 40 million Kroner (about 5.3 million euro) worth of proprietary licences.

                  joinup.ec.europa.eu

                  Cize vacsina navrtov je sposobena tym, ze institucia je nutena komunikovat s uradnikom, ktory ma prorietrany SW (teda MS Office) ako jediny, alebo ako predvoleny kancelarskz balik

            • Re: Re: Re: Re: Re: To vážne?

              26.1.2012 / msramek / Reagovať

              "My sme sa rozhodli aktívne motivovať úrady k znižovaniu počtu microsoftích licencií."

              Toto považujem za naozaj veľmi dobrú správu, milo ma prekvapila. Prosím Vás o odkaz na dokument, ktorý o tom hovorí. Je to iniciatíva MF, alebo dokonca vlády? Ktoré sú tie aktívne formy? Budete v tomto zmysle nejaký SW navrhovať? Prípadne plánujete vytvárať nejaké "vzorové pracoviská", kde by sa požívali alternatívne možnosti? Plánujete robiť odhady nákladov na prechod a udržovanie alternatívnych riešení.

          • Re: Re: Re: Re: To vážne?

            26.1.2012 / MilosM / Reagovať

            Ja by som len upozornil na fakt, že Centrum právnej pomoci môže aj zajtra používať Open Office (či lebre či čo). Je to zdarma, takže aj ak im "niekto" nanútil MS. Môžu legálne používať open source.
            Otazkou je, či keď má užívateľ možnosť voľby, čo si zvolí.

          • Re: Re: Re: Re: To vážne?

            26.1.2012 / MilosM / Reagovať

            Centrum pomoci môže začať používať open office aj zajtra. Je to free a teda stačí aby si to nainštalovali.
            Rovnako platí, ak premigrujú, zostane im budget na hocičo (napr. podporu).
            Hurá do toho!

  • tolko k objektivite

    26.1.2012 / al0 / Reagovať

    "Napríklad k balíku MS Office ponúka rovnocennú náhradu v podobe sady LibreOffice Novell Edition, ktorá je postavená na báze open-sourcového OpenOfficu.org. "

    Ked niekto povazuje hociktory 3rd party office za "rovnocennu nahradu" MS Officu, s kancelarskymi balikmi asi casto nepracuje.
    Kompatibilita 3rd party balikov s najrozsirenejsimi MS formatmi je na zalostnej urovni, a pochybujem ze vsetci teraz zacnu hned pouzivat nejaky ODF, do toho LibreOffice vobec mali co davat.

    • Re: tolko k objektivite

      26.1.2012 / trinar / Reagovať

      skor je to naopak, ms office je slabo kompatibilny s otvorenymi standardmi.
      ak si kuknete smernice pre pouzivanie otvorenych standardov v sr, tak tam najdete odf format, ale ziadny doc.
      openoffice alebo libreoffice plne podporuju odf format, rtf format a vystup aj do pdf formatu. a vedia pracovat aj s doc formatom v rozumnej miere. kdezto ms office plne podporuje jedine doc a rtf. na tlac do pdf potrebuje nainstalovany ovladac.
      takze libreoffice ktory je zadarmo podporuje viac formatov ako ms office ktory nie je zadarmo.

      • Re: Re: tolko k objektivite

        26.1.2012 / al0 / Reagovať

        Proprietarne MS formaty nepodporuje vobec. Nazyvat to "rozumnou mierou" je strkanim hlavy do piesku.

        A co sa tyka funkcii, je na tom LibreOffice niekde na urovni MS Office 95, aj to s obidvoma ocami prizmurenymi.

        • Re: Re: Re: tolko k objektivite

          26.1.2012 / trinar / Reagovať

          v libreoffice pisem clanky na vedecke konferencie, ktore ponukaju sablony vacsinou len vo formate ms word. a predsa sa mi da v tom libreoffice, co podla vas nie je vobec kompatibilne s ms word, napisat ten clanok a este ho aj ulozit vo formate doc alebo doc a ma spravne formatovanie.
          ak toto tvrdite o funkciach, tak asi ste este nepracovali s openoffice alebo libreoffice. v libreoffice su nie len funkcie ako v ms office ale dokonca su aj lahko pristupne a jasne oznacene, takze nemusim hladat po vsetkych zalozkach kde sa co nachadza ako v ms office.

    • Re: tolko k objektivite

      26.1.2012 / Jozef Andacký / Reagovať

      Ak OpenOffice a spol. stačia štátnych úradom v EÚ (príkladov si môžete vygugliť viacero), nevidím dôvod, prečo by nemali stačiť tým slovenským.

      Kompatibilita? Nebol by problém, keby slovenské úrady dodržiavali štandardy, ktoré im stanovuje výnos MF SR, kde je ODF, ale nie DOC.

      • Re: Re: tolko k objektivite

        26.1.2012 / Martin Jaroš / Reagovať

        Keby to bolo len o tom, na čom píšeme listy, tak naozaj nie je o čom diskutovať. Bojím sa ale, či sa debata účelovo neredukuje len na kancelárske balíky. Lebo jedna vec je vyhadzovať nám na oči, že nejaká samospráva má open source, keď tam počítače používajú len ako písacie stroje. Ale ešte mi nikto neukázal vládu, ktorá by komplexne prešla na open source tak, ako si to tu viacerí predstavujú. A verte mi, bol by som prvý za.

        • Re: Re: Re: tolko k objektivite

          26.1.2012 / trinar / Reagovať

          a ake aplikacie teda ma microsoft co nie su dostupne v alternativach ako open source?

          • Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

            26.1.2012 / Milan M / Reagovať

            No a tu zaznie hrobove ticho.....

            O tichu okolo nekompatibilnosti jednotlivych verzii MS office medzi sebou plati to iste.

            Bezplatny sw ma tiez svoje muchy, ako kazdy.
            Vie mi niejto zo zapalenych obhajcov MS vysvetlit tu okatu obhajobu?

            Mate z toho provizie?

            Preco by sa uz konecne v tejto bananovej republike nemalo zacat setrit?

            Ze si prechod na nieco nove vyziada dake investicie je jasne, ale je aj jasne kolko sa usetri.

            Poniektorym diskuterom to VEEELMI nevonia.

            Preco?

            • Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

              26.1.2012 / al0 / Reagovať

              aku nekompatibilitu medzi jednotlivymi verziami mas na mysli ? Myslis potrebu doinstalovania Compatibility packu aby si v Office 2003 otvoril dokumenty vytvorene v Office 2007/2010 ? To je ten strasny problem ? Ci nieco ine ?

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                26.1.2012 / trinar / Reagovať

                ano je to velky problem doinstalovat si kompatibility pack, ked si zoberies ze v libreoffice nemusis robit NIC.

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                  26.1.2012 / al0 / Reagovať

                  nielen nemusis, ani NEMOZES ;)

                  • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                    26.1.2012 / Milan M / Reagovať

                    To je mi logika.
                    A keby si MOHOL, co by si chcel doinstalovat, ked nic doinstalovavat nemusis?

                    Mat pocit ze mozem, ale neviem na co vlastne?

                    A k tej otazke zurivej obhajoby a provizii?

                    • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                      26.1.2012 / al0 / Reagovať

                      bol to vtip.
                      "ked si zoberies ze v libreoffice nemusis robit NIC."

                      S libreoffice nielen ze nic robit nemusis, s libreoffice nic ani robit nemozes. Lebo je to softver na urovni minuleho storocia.

                      Zurivi su podla mna len privrzenci open source, ktori nedokazu prehltnut, ze niekomu tie free paskvily naozaj nestacia.

                      • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                        26.1.2012 / trinar / Reagovať

                        tak vymenujte co sa v libreoffice neda robit a v ms office da?

                        • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                          26.1.2012 / MilosM / Reagovať

                          Napríklad tam nefunguje rights management dokumentov a ani integrácia s exchange a sharepointom nejde.

                          • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                            27.1.2012 / trinar / Reagovať

                            a preco by mala ist ta integracia? za obidva spomenute programy su plnohodnotne nahrady cisto pod linuxom. ZADARMO. neviem si predstavit cloveka, co by nahradil len ms office libreofficom a potom sa stazoval ze mu to nejde integrovat s ms aplikaciami.

            • Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

              26.1.2012 / Martin Jaroš / Reagovať

              nezaznie hrobové ticho, zaznie odpoveď ktorú už týždeň dávam novinárom, ale ešte som ju v novinách nevidel: prosili sme open source komunitu, aby nám pomohli identifikovať alternatívy, aby sme mohli začať s ucelenejšou víziou migrácie pre celú vládu. a hrobové ticho zaznelo z ich strany. ale nevzdávame to, chceme ďalej komunikovať so serióznymi dodávateľmi alternatívnych riešení.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                26.1.2012 / Milan M / Reagovať

                Definujte "komunitu"

                Co sem tam zavitam na linuxove fora, tak tam sa riesia zapeklitejsie veci ako tieto spominane.
                Mavaju aj konferencie, ziadna takato otazka nezaznela.
                Bud placete na nespravnom hrobe, alebo v nespravnej komunite.

                Tu v Irsku je pocitacova gramotnost na takej nizkej urovni, ze niekedy az zaplacem.
                A predsa sa dalo!
                Lebo sa chcelo!
                Takze je dost tazke uverit vam.

                O obrovskom vyvojom centre Red Hat v Brne ste asi tiez nepoculi.
                Dodaju co chce zakaznik.
                Ked chce!

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                  26.1.2012 / mahut / Reagovať

                  Ministerstvo financii je pod stresom tak roznasa bludy.

                  Nikoho z komunity okolo desktopovych rieseni nekontaktovali - mozno preto bolo hrobove ticho. ;)

                  • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                    26.1.2012 / MilosM / Reagovať

                    Pán Mahut, sám som Vám to hovoril. Ešte som zdôrazňoval, že priestor vidím najmä v serverových produktoch.
                    Môžem ísť aj na detektor lži. Ja si to pamätám!

                    • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                      29.1.2012 / mahut / Reagovať

                      Ano, chceli ste vediet alternativu k serverovym rieseniam, kedze desktopove ste poznali (dokonca Vasa pani kolegyna priznala ze pouziva ubuntu).

                      Na druhom strenuti 6. maja som Vam do ruky dal vytlacne use-cases aj so studiou z Australie (pre serverove riesenia)... takze netusim o com ma byt "hrobove ticho".

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                  26.1.2012 / al0 / Reagovať

                  ROFL.

                  Predstava ako nejaky linuxos.sk riesi helpdesk podporu pre nejake ministerstvo je dost zabavna.

                  hlavne ked chudera uradnicka tesne pred dochodkom dostane odpoved "lama, RTFM!" :D

                  • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                    26.1.2012 / Milan M / Reagovať

                    Mas dost zabavne predstavy.
                    Poriadne vzdialene od reality.

                    • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                      26.1.2012 / al0 / Reagovať

                      Ano, mas.
                      Ty si na potrebu podpory vytiahol diskusne fora :D

                      • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                        26.1.2012 / Milan M / Reagovať

                        Vazne?
                        A kde?

                        Ked sa nechce, tak sa neda.....

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                26.1.2012 / msramek / Reagovať

                "prosili sme open source komunitu, aby nám pomohli identifikovať alternatívy...a hrobové ticho zaznelo z ich strany"

                Až také hrobové to ticho zase nebolo. Open Source komunita za poslednú dobu:
                - zorganizovala prednášku o otvorenom softvéri na konferenci Itapa (bit.ly
                - poslala viacstranový návrh k výzve "Desatoro" Ministra Mikloša, kde sa o otvorenom SW hovorilo (a nielen o ňom, bit.ly Prijaté z toho nebolo nič, celá iniciatíva išla dostratena.
                - zorganizovala prednášku na MF SR. Z nasledujúcej diskusie vyplynulo, že pracovníci MF sú dobre informovaní a sami s otvoreným SW skúsenosti majú
                - udržuje stránku www.informatika.sk ktorá informuje o softvéri vhodnom na použitie schválených štandardov. Mnohé zo spomínaných programov sú otvorené.

                Navyše, už dávnejšie Min. školstva dalo vypracovať štúdiu OSIN: www.eea.sk

                Myslím teda, že sťažovať sa na nedostatok informácií a záujem komunity nie je fér.

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                  26.1.2012 / Milan M / Reagovať

                  "záujem komunity nie je fér..."

                  To by ste sa divili, co je pri ohrozeni provizie do vrecka fer!
                  Aj s pozehnanim najvyssich.

                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: tolko k objektivite

                  26.1.2012 / msramek / Reagovať

                  Oops, táto stránka zle zobrazuje odkazy. Takže ešte raz:
                  štandardy VS: bit.ly

                  Štúdia OSIN: bit.ly

      • Re: Re: tolko k objektivite

        26.1.2012 / MilosM / Reagovať

        Pán Andacký, toto je presne dôvod, prečo ma mrzí, že ste neprišli na rozhovor, ale sme si len vymieňali otazky a odpovede.
        V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že v balíku "Desktop" nie je len operačný systém a office. Obsahuje aj klientov centrálnych systémov, napr. Exchange na email a kolaboráciu; Sharepoint na ktorom má x ministerstiev aplikácie, Forefront pre oblasť bezpečnosti či Rights management, kde tiež sú naviazané aplikácie (rôzne registratúry a pod.).
        Zužovať to na office je len preukazovaním neznalosti veci. Problematika desktop manažmentu nie je celkom taká jednoduchá.
        Skutočne ma to mrzí, že takýmito polopravdami je len živený flamewar, bohužiaľ teraz aj v printovej forme. Znalí veci len očami gúľajú a "nestačia sa diviť".

  • cena

    26.1.2012 / Arts01 / Reagovať

    kazdy blaboce o cene a cene ..
    Ale u mna je stare zname ze co je zadarmo je vzdy k hov....

    mne uplne staci tato statistika .. :

    www.zive.sk

    Preco by mali nasi uradnici pouzivat system co ma ledva 2 percenta ludi ???
    Aj to su ludia co tomu rozumeju a vedia s tym pracovat..

    aaano , kazdy sa hraje na svojom piesocku . .

    AD : na pisaci stroj im staci aj free SW to ano ale inak je to SW k hov...

    • Re: cena

      26.1.2012 / Milan M / Reagovať

      Preco nie?
      Ze je na hov..?
      Necum tolko do zrkadla, potom to vidis vsade okolo seba.

      Na zapad od nas bezny sw na uradoch, skolach, v knizniciach, farskych uradoch a aj u podnikatelov....
      Mam to denne pod nosom, takze si nevymyslam.

      Ze len 2%?
      Po povinnom pouzivani v statnej sprave by sa o tom dozvedelo ovela viac ludi a zacali by ho hojnejsie pouzivat.
      Co by sa stalo potom?
      Noooo, niekomu (MS) by klesli zisky a nebola by to len strata tych 54M.
      Ta strata z celeho Slovenska by bola ovela vacsia.

      Podla zurivosti reakcii, to niekomu nehra do karat.
      O proviziach a sw pre znamych za statne ani nehovorim.
      Nakoniec by taky velky pan ako je MS musel vari aj zlacnovat!

      Preco nechcete aby sa na Slovensku konecne zacalo setrit tam, kde sa najviac rozhadzuje?
      V statnej sprave.
      Na toto mi odpovedzte.

      Preco sa to na zapade da a bez problemov a na specifickom Slovensku za boha nie?

      Ked citam vase prispevky, tak sa divim ze nie sme rezervacia polednych jaskynnych ludi.

      • Re: Re: cena

        26.1.2012 / Arts01 / Reagovať

        denne instalujem ubuntu aj win na stovky zariadeni tak viem o com ..

        XX ludi vracia zariadenia s ubuntu ze co to preboha je !!
        Myslis ze kolko ludi vie ovladat pc kde neni win ?? Ty si asi v inej krajine...

        Ja ziadnu zurivost nikde nevidim , len zopar jedincov co sa snazia presvedcit vacsinu ze maju oni pravdu.

        Povinne pouzivanie ??? Troska sa zamysli co si to vlastne napisal :) kazdy nech pouziva to co chce a nie ze povinne pouzivanie :D toto ma pobavilo riadne. .

        ps : s tym zrkadlom to bolo trapne :)

        Vsimol som si ze stale pozeras co je na zapade a bla bla ,,pride mi to komicke a detinske .. ze ONI MAJU A MY NIE :/

        AD: ze strata celeho slovenska :D Vsetci teraz prejdu na FREE OS :D

        K tomu zapadu , ked vidim tuto tabulk ,tak sa mi to s tym zapadom nepozdava ANO je to sice viac ako 2percenta ale ajtak to je zalostne malo :)

        www.zive.sk

        • Re: Re: Re: cena

          26.1.2012 / Milan M / Reagovať

          O prechode na Ubuntu viem svoje, absolvoval som ho po mnohych rokoch na win.
          Ale da sa prisposobit na nerozoznanie od win.
          V uradoch aj tak nemaju uradnickovia co instalovat a hrabat sa v OS.
          Maju pouzivat programy, aplikacie urcene pre ich pracu, takze dake vrtanie sa v OS a jeho znalost odpada.
          Myslis si ze niektory z tychto uradnikov ma v domacom pc daky linux?
          Asi ani jeden.
          A zrejme ani nevedia ze na nom v praci funguju.
          Povinne pouzivanie nie je na zabavu.
          Je to statna sprava a ta sa ma niecim riadit.
          A ked sa na tom da usetrit a odviest rovnaka praca, tak preco nie?
          Znovu narazam na nezodpovedanu otazku, preco uz konecne nesetrit?!
          Boha to musi byt strasne tazka odpoved.

          Doma nech si kazdy pouziva co chce.

          Ako je len mozna taka direktiva tu na demokratickom zapade?
          Preco im tu nikto nenadava do komunistov?
          Lebo ludia chcu vidiet setrenie a vlada im ho realne ukazuje.
          Ale ved my na to mame, ze, co je pre nas par mega?!

          Na zapade maju a tu nie detinske....
          Zijem tu skoro desatrocie a dovolim si porovnavat.
          Ked vidim ze to funguje bez problemov a zadarmo, preco o tom nepovedat?
          Samozrejme na Slovensku su vsetci najmudrejsi a vsetko vedia najlepsie.
          Bit sa do prs a nechavat sa okradat.
          Platit za nieco, co je legalne zadara.

          Nech niekto povie ze sme chudobna krajina!
          Sme taky bohaci, ze vyhadzujeme peniaze von oknom!
          Nech sa sypu provizie, bohaty nech su bohatsi, chudobny....ti nech drzia huby a platia zabavky nas bohatych!
          Ze?

          Takze preco nesetrit ked sa da?

      • Re: Re: cena

        26.1.2012 / al0 / Reagovať

        ludia chcu pocitace POUZIVAT ! Nechcu a VOBEC NEPOTREBUJU vediet ako pocitace funguju, na akom kerneli bezia, aky package manager pouziva ich distribucia, ake desktopove prostredie pouzivaju, ci pouzivaju kodovanie ISO 8859-2 alebo windows 1250 a preco im ta pos*ata diakritika stale nefunguje vo vsetkych programoch.

        A bohuzial Linux stale nie je pripraveny na desktop. A mam taky pocit, ze nielenze stoji stale na tom istom mieste, ale sa dokonca Windoozom stale vzdaluje. PRETO ho pouzivaju len 2% na desktopoch. Ludia ho nechcu nie preto, ze o nom nepoculi - ale preto, ze je komplikovany a nie vsetko tam funguje po instalacii tak, ako ma.

        • Re: Re: Re: cena

          26.1.2012 / Milan M / Reagovať

          Nikto ich nenuti vediet ako co funguje.
          Co je na tom, ked bude mat tetka v urade pred nosom vizualne taky isty program ako pod win, s rozdielom ze bude zadara a bude slapat na linuxe, o ktorom vobec nebude vediet?
          Nemusi na kodovanie ani pomysliet.
          Porovnavat system usity na mieru s programami od komunit....
          Staci zadat poziadavku a je to.
          To by ale najskor niekto musel mat gule na odmietnutie provizie od MS.

          To je totiz problem celeho Slovenska.
          Uplatky!

          Za uplatok sa najde aj na anjelovi dost spiny aby nebol pusteny do neba.
          A cert je odrazu anjelom..........
          Vlastne naco to pisem?
          Zmeni sa nieco?
          Peniaze hybu svetom a o Slovakoch sa vie ze su (sme) lacne radodajky.

          • Re: Re: Re: Re: cena

            26.1.2012 / al0 / Reagovať

            "zadat poziadavku a je to" ?

            Asi tak, ako mnichovsky LiMux, ktory este ani po 9tich rokoch nie nasadeny na vsetkych cielovych desktopoch ??

            Ci nejak inak ?

            • Re: Re: Re: Re: Re: cena

              26.1.2012 / Totokto / Reagovať

              Okrem toho sa da najst informacia, ze LiMux stal minimalne 2500 EUR/1PC.
              limuxwatch.blogspot.com
              Asi tak je to so softwerom za 0 EUR.

            • Re: Re: Re: Re: Re: cena

              26.1.2012 / Milan M / Reagovať

              Ano.
              Ale ked hladas ako nie, potom ti oci zavadzaju pri hladani ako ano.

              A kludne dopln aj ten Red Hat.
              Riesenia na kluc.
              A skor ako povies ze su to len daky umasteny linuxaci, precitaj si nieco o nich.

              Presne vdaka ludom s takym pristupom ako ty sa Slovensko dalej nepohne.
              Zite si.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: cena

                27.1.2012 / al0 / Reagovať

                netvrdim ze sa to neda.
                Ale stoji to vela casu a penazi, a v konecnom dosledku je to riesenie vacsinou drahsie, ako to "neslobodne" riesenie od komercnej firmy.

                Je otazne ci ta cena za "nezavislost" a "slobodu" nie je nakoniec privysoka.

  • ach jo,

    26.1.2012 / trinar / Reagovať

    rozmyslam o podani trestneho oznamenia za nehospodarne nakladanie so spravovanymi peniazmi, ci ako sa to vola...

  • prehnane reakcie pani

    26.1.2012 / koci / Reagovať

    Vazeny, problemom nieje ci OSS alebo drahy OS od MS. Dolezite je, ze sa tu random naraba s pojmami ako licencie, support a podobne, pritom zmluva o ktorej sa rozpravame je postavena inak. Jedna sa len tzv. software assurance a nie o nove licencie. Statna sprava ma dostatok licencii starsich OS od MS a rozdhone nepotrebuje upgradovat vsetky na novy win 8. Dalsi problem je, ze nikto tu nechce okamzity prechod na OSS, ale samozrejme, sektretarka ktora tuka do wordu a pozera facebook nutne nepotrebuje k tomu MS Win 8 enterprise + najnovsi office. Problem je, ze MF a budme presnejsi sekcia informatizacie nespravila ziadnu studiu, neoslovila nikoho, kto by zistil kolko licencii treba, kolko mame a kolko masin nepotrebuje ziadny predrazeny produkt od MS. Toto je to co mne vadi. Mat ideu, ze zrazu sa prejde vsade na SUSE ci RHEL je dost sci-fi ale da sa k tomu priblizovat. Lenze to chce skutocne oslovenie niekoho kto tomu rozumie.

    A co sa tyka toho komentu od "a10":lama, RTFM!, akoze chalan neviem kde zijes,ale tu sa nebavime o podpere intrakovej siete mastnym adminom z matfyzu co za to berie 2euro na den.
    Zostavit profesionalny helpdesk by pre Linux v statnej sprave vobec nebol problem, staci to len spravne navrhnut alebo rozumne out-sourcnut.

  • kompatibilita

    26.1.2012 / Totokto / Reagovať

    Skoro kazda organizacia pouziva jednu alebo viac vnutrofiremnych aplkacii, ktore vyzaduju Windows XP a urcitu verziu IE. Rozmyslal niekto nad tym, kolko by si dodavatelia vypytali za prerobenie tych aplikacii na OSS?
    Okrem toho, kto by potom garantoval, ze sa funkcnost aplikacie nenarusi nejakym updatom Ubuntu alebo Firefoxu?

    • Re: kompatibilita

      26.1.2012 / peter fodrek / Reagovať

      To negarantuje ani Microsoft = vid vycuc z licencnej ymluvy k Windows XP

      Záruka - Produkt je navržen a nabízen jako produkt obecného určení a nikoliv pro konkrétní účeljakéhokoli uživatele.Souhlasíte s tím, že žádný Produkt není bezchybný a rozhodně vám doporučujeme pravidelně zálohovat vaše soubory. Za předpokladu, že máte platnou licenci, vám
      společnost Microsoft zaručuje, že a) po dobu 90 dnů od data přijetí vaší licence na užívání
      Produktu nebo po nejkratší období povolené rozhodným právem bude Produkt v podstatnýchrysech fungovat v souladu s doprovodnými písemnými materiály; a

      Tato záruka
      je neplatná, pokud nefunkčnost Produktu vyplývá z nehody, zneužití nebo nesprávného užívání. (Pricom nikde nie ja napsiane, co je spravne pouyitie produktu)



      . Souhlasíte s tím, že výše uvedená
      záruka je vaší jedinou zárukou ve vztahu k Produktu a jakýmkoli službám podpory.

      Vyloučení všech ostatních záruk a podmínek - V maximálním rozsahu povoleným rozhodným
      právem a na základě výše uvedené záruky odmítá společnost Microsoft veškeré další záruky a
      podmínky, ať již výslovné nebo předpokládané (zákonem, obyčeji, jako zajištění či jinak) včetně,
      ale nikoli výhradně, předpokládaných záruk uspokojivé kvality a vhodnosti pro určitý účel
      vzhledem k Produktu a písemným materiálům doprovázejícím Produkt. Jakékoli předpokládané
      záruky, které nemohou být vyloučeny, jsou omezeny na 90 dnů nebo na nejkratší lhůtu
      povolenou rozhodným právem, podle toho, která z nich je delší.


      docs.google.com

      • Re: Re: kompatibilita

        26.1.2012 / Arts01 / Reagovať

        Spravne pouzitie asi myslia ze tam nebudes instalovat somariny ktore zahltia registre a cely system rozhodia...

        A podla mna to tam napisali aj pre istotu lebo v amerike sa da zazalovat aj zato ze sa ti posunula ikona , alebo ze ti svieti ikona kos ze je plny a nic v nom nieje :D

        • Re: Re: Re: kompatibilita

          26.1.2012 / peter fodrek / Reagovať

          Uz ste reklamovali u MS stratu udajov sposobenu napadnutim systemu na zaklade chybneho navrhu OS

          on July 1st, 2005 Follow @zdnetaustralia
          Topics
          There is a 50 percent chance your unprotected Windows PC will be compromised within 12 minutes of going online, says security vendor Sophos.
          www.zdnet.com.au


          Unpatched Windows PCs own3d in less than four minutes, 15th July 2008
          www.theregister.co.uk


          To Make Windows 7 Safer: Remove Admin Rights
          8:20 PM - April 1, 2010

          www.tomshardware.com

          Lenze programy pre Winows na svoj beh vyzaduju administratorske prava...

          • Re: Re: Re: Re: kompatibilita

            27.1.2012 / al0 / Reagovať

            a ?

            Malware pre Linux neexistuje a mozes bezproblemov pripojit 3 roky staru neaktualizovanu instalaciu na internet ?

            Asi preto som mal logy zahltene botmi ktore mi stale skenovali otvorene porty a snazili sa pripajat na SSH, ze ?

            Neaktualizovany Linux nie je o nic bezpecnejsi, ako neaktualizovane Windoozy. Nastuduj si problematiku, lebo tie tvoje linky su vykrikom do tmy.

            • Re: Re: Re: Re: Re: kompatibilita

              27.1.2012 / peter fodrek / Reagovať

              Nie je to vykrik

              Chzby v Linuxe su zneuzivane priblizne po 72 hodinach od objavenia pricom zaplaty prichdzaju do 2-48 hodin po objaveni.

              Chyby Windows sa zneuzivaju do 2 hodin po ich objaveni, ale zaplata prichadza kazdy druhy utorok v mesiaci. teda raz za 30 dni. T.j. Linux dokazes udrzat v bezpecnom stave, ale Windows ani teoreticky.

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: kompatibilita

                27.1.2012 / peter fodrek / Reagovať

                Bezpecny je taky system, ktoreho chyby optravis za poloviciu casu, po ktorom je chyba zneuzivana

              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: kompatibilita

                27.1.2012 / al0 / Reagovať

                Cisla vycucane z prstu.
                Keby si sledoval aktualizacie, vedel by si ze MS uz niekolkokrat vydal aktualizacie aj mimo utorkoveho cyklu - ked islo o high-priority opravy dier, ktore realne boli zneuzitelne.

                Mimochodom, rekord v najstarsej neopravenej bezpecnostnej diere ma BSD - 25 rokov:
                www.vnode.ch



                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kompatibilita

                  27.1.2012 / peter fodrek / Reagovať

                  To co islo mimo utorok boli hard core chyby, ktore umoznovali vyradenie systemu z cinnosti nie umoznujuce napadnuitie..

                  A tie cisla nie su vycucane, boli uverejnene asi 5-6rokov dozadu

    • Re: kompatibilita

      26.1.2012 / xmrk / Reagovať

      vynikajuci argument. Takže ak aplikácie vyžadujú Windows XP, tak zaplatíme Microsoftu za možnosť upgradu na novšie operačné systémy. (Lebo o tom je tá úžasná zmluva.)

      • Re: Re: kompatibilita

        27.1.2012 / Totokto / Reagovať

        ok. Co asi bude lacnejsie - upravit aplikaciu tak, aby fungovala vo W7, alebo ju prerobit pre Linux?

        • Re: Re: Re: kompatibilita

          27.1.2012 / peter fodrek / Reagovať

          Windows 2000 je komercny nazov pre Windows NT 5.0

          Windows XP je komercny nazov pre Windows NT 5.2

          Windows Vista je komercny nazov pre Windows NT 6.0

          Windows Vista je komercny nazov pre Windows NT 6.2

          a kazdy vie, ze pokial neboli programy pre VISTA-u, tak bol s nimi v NT 6.x problem, Windows 7 sa presadil preto, ye bolo dost programov, ktore akceptovali fungovanie NT6.x a podobne je to s GNU/Linux

          • Re: Re: Re: Re: kompatibilita

            27.1.2012 / al0 / Reagovať

            Problem mali viac-menej len specializovane programy pristupujuce priamo k hardveru v Ring 0 mode.
            Bezne aplikacne programy fungovali absolutne bezproblemov.

  • Nekonecna tema

    26.1.2012 / Arts01 / Reagovať

    To je nekonecna tema toto :)


    Aj keby nekupili tie licencie tak sa nic neusetri pretoze to minu inak !! . Ministerstva dostanu urcitu sumu na nakup materialu a pokial ho ziskaju za vyhodnu cenu tak nakupia tolko veci na kolko maju penazi aj ked to nepotrebuju. Len aby to vsetko minuli. Neverim ze ak nieco usetria tak to vratia spat do pokladnice.
    Alebo si daju mimoriadnu odmenu :)

    • Re: Nekonecna tema

      27.1.2012 / peter fodrek / Reagovať

      licencie su licencie a nie material

      618/2003 Z.z.
      ZÁKON

      zo 4. decembra 2003

      o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon)

      § 7
      Dielo

      (1) Predmetom autorského práva je literárne a iné umelecké dielo a vedecké dielo, ktoré je výsledkom vlastnej tvorivej duševnej činnosti autora, najmä

      a) slovesné dielo a počítačový program,

      § 18
      Majetkové práva

      (1) Autor má právo použiť svoje dielo.

      (2) Autor má právo udeľovať súhlas na každé použitie diela

      (4) Iná osoba môže bez súhlasu autora použiť dielo len v prípadoch ustanovených týmto zákonom.

      Licenčná zmluva

      § 40
      Základné ustanovenia

      (1) Licenčnou zmluvou udeľuje autor nadobúdateľovi súhlas na použitie diela (ďalej len "licencia"). Licenčná zmluva musí obsahovať spôsob použitia diela, rozsah licencie, čas, na ktorý autor licenciu udeľuje, alebo spôsob jeho určenia a odmenu alebo spôsob jej určenia, ak sa autor s nadobúdateľom nedohodol na bezodplatnom poskytnutí licencie.

      (2) Licenčná zmluva musí mať písomnú formu, inak je neplatná.

      (3) Ak majetkové práva autora vykonáva iná osoba (§ 50), na udelenie licencie sa primerane použijú ustanovenia o licenčnej zmluve.

      § 41
      Spôsob použitia diela

      (1) V licenčnej zmluve autor s nadobúdateľom dohodne, na aký spôsob použitia diela alebo jednotlivé spôsoby použitia diela (§ 18 ods. 2) udeľuje autor licenciu.

      (2) Autor nemôže udeliť nadobúdateľovi licenciu na spôsob použitia diela, ktorý nie je v čase uzavretia licenčnej zmluvy známy.

Ceny internetu – apríl 2012

Priemerná cena internetu 14,62 €
Najlacnejší neobmedzený internet 9,98 €
Najrýchlejší internet 17,92 €

Dáta poskytuje

Tagy:

informatizácia

,

Microsoft

,

Miklosoft

,

Novell