Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Facebook trh nepresvedčil, akcie klesajú

27.07.2012 | ČTK | pst

Hospodárenie sociálnej siete s odretým bruchom naplnilo očakávania analytikov

Tržby sociálnej siete Facebook v druhom štvrťroku vzrástli o 32 percent na 1,18 miliardy dolárov, čo len mierne prekročilo očakávania trhu. V čistom vyjadrení síce firma utrpela stratu, jej upravená základná ziskovosť však bola v súlade s odhadmi analytikov. Vyplýva to z výsledkov, ktoré Facebook oznámil po uzavretí amerických búrz vo štvrtok.

Prvé štvrťročné výsledky Facebooku od jeho májového vstupu na burzu tak nepriniesli sklamanie, ktorého sa trh bál po stredajších zlých údajoch partnerskej firmy Zynga. Akcie Facebooku aj napriek tomu klesli po oznámení výsledkov o 12 percent a v potrhovom obchodovaní sa dostali pod hranicu 25 dolárov.

Analytici podľa agentúry Thomson Reuters čakali rast tržieb na 1,15 miliardy dolárov. Facebook mal za štvrťrok čistú stratu 157 miliónov dolárov, po odpočítaní jednorazových nákladov súvisiacich s emisiou akcií však jeho zisk dosiahol 295 miliónov dolárov a na akciu predstavoval 12 centov, čo zodpovedalo priemerným odhadom.

Akcie Facebooku v máji vstupovali na trh s cenou 38 dolárov a po svojom nie príliš podarenom debute zaznamenali prudký pokles. Teraz je ich hodnota zhruba tretinu pod emisnou cenou. Facebook za posledný štvrťrok zvýšil počet užívateľov o 54 miliónov na 954 miliónov, čo oproti predchádzajúcim štvrťrokom predstavuje výrazné spomalenie.

Firma čerpá približne štyri pätiny svojich tržieb z reklamy. Klesajúce tempo prítoku nových používateľov však začína znepokojovať investorov, ktorí sa obávajú, že bez nových zákazníkov si tržby nedokážu udržať doterajší rast. 

Vedenie spoločnosti sa usiluje nájsť nové zdroje príjmov. Hlavným kandidátom sú lepšie zacielené reklamy a mobilné zariadenia, ktoré sa Facebooku v súčasnosti nedarí speňažiť. Šéf Facebooku Mark Zuckerberg však pre investorov povedal, že sieť chystá nové produkty a nedávno uvedené mobilné reklamné formáty zaznamenávajú úspech. Na Facebook sa cez mobil pripája takmer pol miliardy ľudí, teda približne polovica zo všetkých používateľov sociálnej siete.

Zdroj: SITA / AP

Ilustračné foto na titulke - SITA / AP

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Tagy: facebook, sociálne siete

Diskusia (0 reakcií)

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia