Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Západ viní videohry zo zločinov, v Japonsku patria k popkultúre

27.06.2012 | Michal Korec

Verdikt psychiatričky, že hráči nad dvadsať rokov nie sú normálni verzus štart nových Pokémonov

Regionálné rozdiely videoherného trhu sú holý fakt. Američania obľubujú športy a akciu, Európu možno rozdeliť do viacero oblastí s odlišnými prioritami a Japonsko ako kolíska hrania je kapitola sama o sebe. Keď hra štartuje v rovnaký týždeň, získa si inú popularitu na jednej a druhej strane oceánu. Niekde hry vyslovene bodujú, inde prepadnú. Podobné je to s ponímaním samotného hrania hier v očiach laickej a odbornej verejnosti.

Hráči nad 20 nie sú normálni...

Stále aktuálna kauza fanatického strelca Andersa Breivika z Nórska sa neraz opiera o teóriu, že za zločin môžu videohry. Špeciálne Call of Duty ako taktická príprava a 16-hodinové maratóny vo World of Warcraft. Psychiatrička Synne Sørheim v tom má jasno: „Rada by som zdôraznila, že sedieť osamote vo svojej izbe a hrať hry, bez ohľadu na ich zameranie, a či ide o závislosť alebo nie, nie je normálne pre muža v dvadsiatich rokoch (života).“

Vyzerá to ako vyhlásenie vojny celému videohernému priemyslu. Otázka je, či takéto deklarácie nie sú výsledkom nepochopenia podstaty tohto sektora. (A nejde len o to, že hry s vekovým obmedzením 18+ by mali značne obmedzený spotrebiteľský potenciál, nehovoriac o tom obchodnom).

V čase, keď sa multiplayer tlačí pomaly do každého titulu, nemožno hovoriť o klasickom hraní samotára. Do World of Warcraft sa skutočne môžete ponoriť na dlhé mesiace, no veľkú časť obsahu si užijete až vtedy, keď sa spojíte do skupiny s inými hráčmi.

Iste je namieste akademická otázka, či bezprostredný sociálny kontakt nie je pre daného jedinca kvalitnejší než ten na diaľku, prostredníctvom internetu. Odpovedí môže byť viacero. Napríklad že virtuálny kontakt je šancou pre ľudí, ktorí tú požadovanú kvalitu z nejakého dôvodu nevedia dosiahnuť v reálnom svete. Alebo že komunikácia prostredníctvom monitora (a napríklad Facebooku) môže byť prvkom, ktorý obohatí komunikáciu tvárou v tvár.

...a Japonci štartujú Pokémona

Kým západný svet rozoberal, či myšlienkové pochody autorov novej Lary Croft nie sú škandalózne, Japonci mali veľký herný sviatok. V sobotu 23. júna 2012 štartoval nový diel Pokémonov pre konzolu Nintendo DS a na viacerých miestach prebehli veľkolepé akcie, na ktoré prišli celé rodiny s deťmi. Zapájali sa do atrakcií, skúšali si dvojicu noviniek Pokémon Black/White 2... Predaj bude zrejme jeden z najvyšších v histórii.

V Japonsku funguje videoherný trh inak ako na Západe. Videohry sú tam integrovanejšou súčasťou popkultúry – bez toho, aby sa im pripisovali atribúty, ktoré im nepatria a nezaslúžia si ich. Patria k japonskému životnému štýlu a nikto sa nerozčuľuje, že pred obchodným centrom sú vyhradené miesta, kde sa zíde stovka hráčov, objavujúcich najnovší Dragon Quest.

Ktovie, čo si o názore S. Sørheimovej myslia Kazuo Hirai (CEO Sony), Satoru Iwata (CEO Nintenda) alebo Shigeru Miyamota (autor Super Maria či Zeldy)…

Foto na titulke a v článku - Flickr.com

http://www.flickr.com/photos/fuzzcat/99679913/sizes/l/in/photostream/

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Tagy: Nintendo

Diskusia (0 reakcií)

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Tagy