Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Telekomu klesli tržby. Tvrdí, že najmä kvôli regulácii

23.02.2012 | SITA

Firme sa podarilo spomaliť prepad tržieb v mobilnom segmente

Skupina Slovak Telekom (ST) dosiahla v minulom roku konsolidované výnosy vo výške 897,4 milióna eur, čo v medziročnom porovnaní predstavuje pokles o 4 percentá. Pod pokles sa podľa spoločnosti podpísali regulačné opatrenia, ako aj nižšie ceny služieb. Zisk skupiny pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou EBITDA klesol o 3,5 percenta na 388,7 milióna eur.

„Prvý celistvý kalendárny rok po integrácii prináša veľmi dobré výsledky hospodárenia našej spoločnosti. Počas uplynulých dvanástich mesiacov sa sčasti opakovala situácia z minulých rokov, kedy vysoká saturácia trhu a regulačné kroky opäť vyústili do mierneho zníženia celkových výnosov,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom Miroslav Majoroš. Firma sa v minulom roku nevyhla ani prepúšťaniu, keď ju v dôsledku integrácie opustilo približne 780 zamestnancov.

Zoznam zvýšil zisk

Skupina podľa slov výkonného riaditeľa pre financie Roberta Haubera dokázala medziročne zvýšiť výnosy v strategických oblastiach, akými sú mobilné dáta, pevný internet, on-line biznis, ako aj informačné a komunikačné technológie (ICT). V segmente pevnej siete dosiahol Slovak Telekom len mierny pokles výnosov o 0,8 percenta na 460,6 milióna. eur, keď nové oblasti biznisu kompenzujú klesajúce výnosy z hlasových služieb. Dcérske spoločnosti Zoznam a Zoznam Mobile zvýšili medziročne svoje výnosy o 12 percent na 6,1 milióna eur a ich prevádzkový zisk posilnil o 73 percent na 1 milión eur.

Zatiaľ čo počet pevných liniek medziročne klesol o 3,8 percenta na približne jeden milión, vzrástol počet širokopásmových prístupov na internet o 6,4 percenta na 464 tisíc. Pri digitálnej televízii sa zvýšil počet zákazníkov o 35 tisíc, keď túto službu koncom minulého roka využívalo 160 tisíc zákazníkov.

V oblasti širokopásmového internetu tak ST podľa Majoroša pokračuje v raste, pričom od decembra minulého roku umožnil alternatívnym operátorom využívať jeho optickú sieť. Aktuálne podľa jeho slov rokujú s niekoľkými firmami, ktoré o túto službu prejavili záujem. 

DSL internet zostáva podľa generálneho riaditeľa naďalej kľúčovým biznisom firmy, keď ST pokračuje vo zvyšovaní jeho rýchlosti a zároveň sa orientuje aj na nové cieľové skupiny, akými sú napríklad seniori. V prípade digitálnej televízie evidovala firma najväčší nárast v čase digitalizácie Slovenska, kedy sa počet zákazníkov rapídne zvyšoval. Momentálne podľa Majoroša už rast nie je taký prudký, no naďalej ide o úspešný produkt pre firmu

telekom_strauch

Zdroj: strauch

Zisk z mobilov spomalil pokles

V mobilnom segmente dosiahol Slovak Telekom v minulom roku výnosy vo výške 470 miliónov eur, keď medziročne klesli o 5,9 percent predovšetkým pod vplyvom pokračujúcich regulačných tlakov v oblasti prepojovacích poplatkov, ako aj znižovaním cien služieb. Podľa Majoroša sa spoločnosti vlani podarilo zmierniť pokles v porovnaní s rokom 2010, kedy výnosy medziročne klesli o 10 percent, pričom v najbližšom období už očakáva stabilizáciu v tomto segmente. Problémom je však podľa jeho slov efekt, keď sa s klesajúcimi cenami služieb nezvyšuje spotreba zákazníkov, pričom tento rozdiel nekompenzujú v plnej miere ani dátové služby.

Ku koncu decembra uplynulého roku využívalo služby mobilnej siete spoločnosti celkovo 2,3 milióna zákazníkov, keď v porovnaní s predošlým rokom klesol ich počet o 3,5 percenta. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili mobilné služby firmy za posledné tri mesiace, dosiahol približne 2,2 milióna. ST zároveň registruje 250 tisíc SIM kariet, ktoré zákazníci využívajú v rámci mýtneho systému spoločnosti SkyToll. Priemerný výnos na jedného zákazníka (ARPU) vlani klesol na 15 eur, keď v roku 2010 predstavoval 15,8 eura.

Ilustračné foto - Maňo Štrauch

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia

Tagy: Slovak Telekom

Diskusia (0 reakcií)

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0 Diskusia